Západoevropští zaměstnanci žijí na úkor českých zaměstnanců! To je ta rovnost v EU?!
Autor: Editor | Publikováno: 10.03.2017 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace
Čili zjednodušeně řečeno, když vyrobíte stejné auto, jako je dnes Škoda Superb se srovnatelným vozem Volkswagenu tak tady se vyrábí za ¼, 1/3 náklady, možná jsme to malinko přehnal, ale v podstatě s velkým rozdílem než to v Německu, ale plat v Německu dělníka je 3x větší. Čili je jasné, že na něj musejí vydělat ti čeští (dělníci). Není normální, aby Evropská komise přihlížela k tomu, že při stejné produkci, při práci na stejných linkách, jen v závislosti na tom jestli pracuji o 100 km napravo nebo nalevo v Evropě mám 2x nebo 3x rozdílný plat. To prostě není normální.

Ukázka z diskuze s místopředsedou Českomoravské konfederace odborových svazů Vítem Samkem a viceprezidentem Svazu průmyslu a dopravy Radkem Špicarem. Zástupce odborů nádherně popisuje jak funguje dnešní socialistický kapitalismus v praxi EU ...
 
 Pan Vít Samek řekl, že podstatou EU mělo být sbližování zemí, ale v podstatě se tak neděje. Když se podíváme na ty rozdíly, tak jsou stejné, jako byly před 25 lety. Jim se, tím jim myslím ty staré členské země, jim se jen velmi hodilo, že se rozšířil trh s levnou prací a to jim umožnilo dosahovat větší zisky. Pokračuje ta filozofie, že já si přivezu nadhodnotu do těch jejich zemí od někud jinud.
 
Čili zjednodušeně řečeno, když vyrobíte stejné auto, jako je dnes Škoda Superb se srovnatelným vozem Volkswagenu tak tady se vyrábí za ¼, 1/3 náklady, možná jsem to malinko přehnal, ale v podstatě s velkým rozdílem než to v Německu, ale plat v Německu dělníka je 3x větší.
 
Čili je jasné, že na něj musejí vydělat ti čeští (dělníci). Není normální, aby Evropská komise přihlížela k tomu, že při stejné produkci, při práci na stejných linkách, jen v závislosti na tom jestli pracuji o 100 km napravo nebo nalevo v Evropě mám 2x nebo 3x rozdílný plat. To prostě není normální. 
 
Evropa se vybíjí na tom, že například oprávněně poukazuje na rozdíl v odměňování muži, ženy kde je rozdíl 26 %, ale v tomto je rozdíl 60% až 70%, to není normální. To jsme na tom ještě dobře, protože v Bulharsku nebo Rumunsku je to ještě daleko horší.
 
Proto je samozřejmě zájem i u naších zaměstnavatelů vozit zaměstnance z Ukrajiny, zaměstnance z těchto dalších zemí, protože vědí, že seženou ještě levnější pracovní sílu. 
 
Záznam celého rozhovoru na webu Českého rozhlasu v článku Náš problém? Nemáme levnou práci, ale máme levnou ekonomiku, tvrdí Svaz průmyslu a dopravy
 
Doporučujeme dále:
Už i Čína dohání naše mzdy, varuje PL Josef Středula. S lidmi si tady mohou dělat, co chtějí, rozkrývá posledních 27 let

Zastrašuje KIA express zaměstnance? Praktiky vedení automobilky v Žilině rozzuřily odboráře v Nošovicích!

Pojďte dělat za 11 tisíc! Na tři směny, bereme i cizince!

„Místní nemůžou jít do hospody, aby náhodou nedostali přes hubu!“ Odborový předák promluvil o problémech s cizinci

Odborová organizace OS KOVO Hyundai Czech se bouří proti politice vedeni automobilky Hyundai v Nošovicích!